نخستین جلسه شورای مشورتی انتخاب چهره های ماندگار آذربایجان شرقی

همزمان با سالروز میلاد حضرت ولیعصر (عج)؛ برگزیدگان گروه های مختلف صنعتی، هنری، ادبی ، فرهنگی و دانشگاهی آذربایجان شرقی بر ضرورت شناسایی علمی اندیشه مندان تاثیر گذار استان و تجلیل شایسته از آنان تاکید کردند.

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۹

رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان، از تبریز  به عنوان ابر شهر نخبه پرور ایران یاد کرد و گفت: نخبگان این شهر در طول تاریخ هماره مورد بی مهری ها و حسادت ها بوده و هستند!
کامران پاشایی فخری اظهار داشت: یکی از علل عقب ماندگی های آذربایجان و تبریز، به انزوا کشاندن صاحبان ایده و تفکرهای پویاست و برماست تا با تجلیل از سرآمدان این خطه ، یاریگر  استعلای این کهن بوم باشیم.
سید باقر شریف زاده ؛ رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی و از کارآفرینان برتر کشور نیز گفت: تلاش برای رفع نیازهای ابتدایی، شکوفایی ایجاد نمی کند عشق یعنی ارتقای سرمایه اجتماعی و خروجی آن اقتدار هر چه بیش تر جامعه.
وی ادامه داد: برماست که به نخبگان جامعه ، ارزش قائل شویم و تکریم شایستگان یعنی تکریم انسانیت.
این گزارش می افزاید، در ادامه این نشست رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی،  تقویت حکمرانی ها در کشور را ضرورت اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: نخبگان باید سکاندار اجرایی ، علمی و حکومتی جامعه باشند.

یوسف زندی افزود: راز منفی عقب ماندگی های جوامع بشری ، بی اعتنایی به افراد شایسته و طرد آنان از دایره حکمرانی ها بوده است .
وی ادامه داد: متاسفانه در باب تکریم از نخبگان بشدت عقب مانده ایم و از فرهنگ قدردانی ها غافل!
جواد شریف نژاد، استاد دانشگاه ، نیز ترغیب نخبگان برای ارائه راهکار رفع مشکلات مبتلابه جامعه را الزامی خواند و گفت: دغدغه همه مسئولان کشور مخصوصا مقام معظم رهبری ، بهره مندی شایان از پتانسیل نخبگان است.
بهروز صالح پور ، استاد فیزیک هسته ای دانشگاه تبریز ضمن قدردانی از تشکیل دبیرخانه دائمی چهره های ماندگار در تبریز گفت: دنیای ما مانند باتلاقی شده که تهش کثافت است و رویش آب زلال و همه ما وظیفه مندیم در جهت رفع کاستی ها تلاش کنیم.
مسعود برزگر جلالی، مدیر مسئول روزنامه ساقی آذربایجان با اشاره آماری به عقب ماندگی های تبریز و استان در بخش های مختلف گفت: علت العلل وجود این همه مشکل اجتماعی در ۵۰ سال اخیر، طرد کردن افراد شایسته و مسند نشین شدن ناکارمدان است.
مرتضی آبدار بخشایش از کار فرهنگی به عنوان کار سخت یاد کرد و گفت: متاسفانه در جامعه ما کمتر کسی به کار فرهنگی موثر فکر می کند و ایجاد دبیرخانه دائمی چهره های ماندگار در چرخ نیلوفری آذربایجان، نقطه عطفی خواهد بود.

علی مولوی ، مدیر مسئول هفته نامه عصر آدینه نیز گفت: انسان های توسعه یافته ، جامعه توسعه محور را تشکیل می دهند و اقدام ارزشمند ایجاد دبیرخانه دائمی در این خصوص، قابل تحسین است.
در پایان این نشست ، از کتاب دکترین هویت نخبگان که تحریر شده توسط فرید صادقیان ( مدیر دفتر نخبگان سپاه عاشورا ) رونمایی شد.
شایان ذکر است چرخ نیلوفری آذربایجان، اخیرا به عنوان عضو شورای سیاست گذاری چهره های ماندگار کشور انتخاب شده است.
هم چنین این موسسه آموزش عالی از سال شهریور سال ۱۴۰۱ ریاست اجرایی اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز را عهده دار است.
اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز شامل ۱۸۷ دانشگاه از ۱۶ کشور جهان است.

اخبار مشابه :

کسب مقام سوم دومین جشنواره معلمان هنرمند
اجتماعی

کسب مقام سوم دومین جشنواره معلمان هنرمند سراسر کشور

اجتماعیدانشگاهی
جلسه ادبی " مثنوی و شمس "
اجتماعی

جلسه ادبی " مثنوی و شمس " روز دوشنبه 31 مرداد ماه سال 1401

اجتماعیعلمی
توسعه دیپلماسی علمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام
سیاسی

توسعه دیپلماسی علمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز

اجتماعیدانشگاهی